Turystyczne Asy Internetu

Internet to przyszłość turystyki. Możemy z tym walczyć, możemy próbować odłożyć nieco odpływ klientów w czasie, ale nie wygramy z siłą sieci. Są jednak w branży osoby, które rozumieją, że nie należy walczyć przeciwko Internetowi, ale warto walczyć z nim. Ramię w ramię. Wykorzystując go we własnym biznesie.

W rankingu wzięło udział ponad 200 profili (zostały one zgłoszone przez moich obserwujących)! Zaczynając pracę nad nim, nie spodziewałam się tak dużego odzewu w branży oraz wśród obserwatorów! Liczba zgłoszeń była przytłaczająca, ale… tworzenie zestawienia było jedną z najbardziej inspirujących rzeczy jaką robiłam na blogu.

Wraz z rozrastająca się listą, postanowiłam podzielić ranking na cztery kategorie: Agenci, Ludzie Turystyki, Biura Lokalne oraz Organizatorzy. W każdej z kategorii bój był zaciekły, dlatego brałam pod uwagę przede wszystkim trzy rzeczy:

  1. Oryginalność profilu i treści na nim zawartych– pierwszy i najważniejszy podpunkt zmiótł połowę kandydatów, ponieważ na większości profili goszczą stockowe zdjęcia, które nie mają żadnej wartości- większość organizatorów, biur i agentów używa dokładnie tych samych grafik, które giną w naporze newsfeeda i nie przyciągają wzroku klientów.
  2. Kreatywność– w prowadzeniu profilu firmowego ważna jest umiejętność zaskoczenia odbiorcy, podarowania mu części wiedzy, inspiracji, ciekawych treści. Wtórne wrzucanie ofert były jednym z głównych grzechów profili.
  3. Umiejętność wejścia w interakcję z odbiorcami– social media odchodzą od modelu jednostronnych komunikatów wysyłanych do potencjalnych klientów. Dzisiaj ważne jest wejście w interakcję z odbiorcami, umiejętność wciągnięcia ich do dyskusji, wywoływanie reakcji.
  4. Kreowanie siebie– w natłoku biur i mnogości kanałów sprzedaży, warto pokazać samego siebie, zaprezentować biuro, pracowników, nadać swojemu biznesowi ducha i charakteru.

Pracując nad rankingiem, postanowiłam w przyszłorocznym zestawieniu stworzyć dwie nowe kategorie- małych organizatorów oraz przewodników.

Możliwość komentowania została wyłączona. Trwa jednak dyskusja na FB, zapraszam TUTAJ!

Comments are closed.