Turystyczna rewolucja według Itaki

Od ogłoszenia lockdownu w marcu przeszliśmy już chyba przez wszystkie fazy smutku, radości, zwątpienia i nadziei. Organizatorzy turystyczni rozpoczynają zbrojenia- nie ma co się łudzić, turystyka się zmieni, a im szybciej dostosują się do nowych warunków, tym lepiej. Opolskie biuro podróży wytacza ciężkie działa i postanawia zrewolucjonizować rynek wycieczek objazdowych.

W grupie… ciężej

Kryzys związany z pandemią jest szczególnie dotkliwy dla branży turystycznej, a jednym z produktów, który najbardziej ucierpiał są bez wątpienia wycieczki objazdowe. Programy ciężko zrealizować, przede wszystkim ze względu na obostrzenia dotyczące liczebności osób w środkach transportu oraz na terenie instytucji kulturalnych. Drugą kwestią są nastroje i wątpliwości klientów, którzy chcą jeździć i zwiedzać, ale… wielokrotnie obawiają się robić tego w grupie.

Odpowiedzią na te czynniki zdaje się być nowy produkt Itaki – indywidualne objazdówki, które będą realizowane już od dwóch klientów. Po pierwsze, odchodzi nam problem zbyt dużej liczby osób w grupie. Po drugie, właściwie nie istnieje ryzyko odwołania wycieczki- wystarczy, że na dany program zapisze się para i… gotowe.

Zwiedzanie uszyte na miarę

Przy okazji odpowiedzi na aktualne potrzeby klientów, Itaka odświeżyła produkt, który choć wartościowy, wymagał nieco innowacji. Współczesny klient coraz częściej poszukuje indywidualnych doznań, realizacji własnych potrzeb i zainteresowań. Wielokrotnie proponując klientom wycieczki objazdowe, słyszałam ze strony klientów wątpliwości dotyczące sztywnej realizacji programu zwiedzania albo konieczności przemieszczania się w grupie. Wielu turystów chce korzystać z biur podróży, lubią, gdy specjaliści przejmują za nich obowiązek organizacji przelotów, transferów, noclegów i logistyki zwiedzania, jednak nie chcą być zależni od grupy. Wycieczki z serii „Tylko dla Ciebie”, choć oparte na programach zwiedzania, stanowią jedynie ramę organizacyjną wyjazdów turystów. Na trasie turystom towarzyszy pilot, który na bieżąco odpowiada na potrzeby turystów- istnieje możliwość dopasowania szczegółów programu oraz czasu jego realizacji. Tym samym, zamiast np.: zwiedzania kolejnego muzeum turyści mogą zostać na lokalnym bazarze i poświęcić czas na zakupy.

Idzie nowe

Na początek, Itaka oferuje jedenaście programów indywidualnych objazdów. Bliższe kierunki reprezentowane są przez Egipt, Jordanię i Turcję, egzotyka opiera się na Indiach, Birmie, Indonezji, Sri Lance i Zanzibarze. Najkrótsza z wycieczek- city break w Stambule liczy 4 dni, standardowe 8 dni przypada na Jordanię i Maroko, a najdłużej będziemy w Azji- 9 i 11 dni.

Ceny wyjazdów, mimo indywidualnej realizacji programu, nie różnią się bardzo od wycieczek grupowych

Produkt Itaki jest kamieniem milowym polskiej turystyki przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, jest to odpowiedź na coraz bardziej widoczne na przestrzeni kilku ostatnich lat potrzeby polskiego turysty, który jest coraz bardziej świadomy i obyty w świecie. A po drugie, pokazuje, że opolskie biuro podróży nie składa broni w ciężkim czasie pandemii. Tak, jak wspomniałam kilkukrotnie- turystyka nie zniknie. Przez ostatnie lata rozsmakowaliśmy się w podróżach, staliśmy się ciekawi i głodni świata. Tych potrzeb nie da się usunąć, wymazać- trzeba jedynie (a może aż) dostosować turystykę do aktualnych warunków, tak samo, jak i my musieliśmy się dostosować do nowej rzeczywistości.

Podziel się swoją opinią