Oto autorski przegląd najciekawszych profili stworzonych przez ludzi, instytucje i firmy związane z branżą turystyczną. To oni nadają ton turystycznej komunikacji w internecie.
Kryteria, jakimi kierowałam się, dokonując oceny działań w social mediach, były następujące:
- Oryginalność profilu i treści na nim zawartych– pierwszy i najważniejszy podpunkt zmiótł połowę kandydatów, ponieważ na większości profili goszczą stockowe zdjęcia, które nie mają żadnej wartości- większość organizatorów, biur i agentów używa dokładnie tych samych grafik, które giną w naporze newsfeeda i nie przyciągają wzroku klientów.
- Kreatywność– w prowadzeniu profilu firmowego ważna jest umiejętność zaskoczenia odbiorcy, podarowania mu części wiedzy, inspiracji, ciekawych treści. Wtórne wrzucanie ofert były jednym z głównych grzechów profili.
- Umiejętność wejścia w interakcję z odbiorcami– social media odchodzą od modelu jednostronnych komunikatów wysyłanych do potencjalnych klientów. Dzisiaj ważne jest wejście w interakcję z odbiorcami, umiejętność wciągnięcia ich do dyskusji, wywoływanie reakcji.
- Kreowanie siebie– w natłoku biur i mnogości kanałów sprzedaży, warto pokazać samego siebie, zaprezentować biuro, pracowników, nadać swojemu biznesowi ducha i charakteru.
Iza i Grzesiek udowadniają, że biuro podróży i markę osobistą można scalić w całość i stworzyć nie dość, że ciekawy biznes, to jeszcze zaangażowaną, wierną społeczność, która będzie wsparciem każdego kolejnego projektu.
To ambasadorzy polskich agentów turystycznych, bo dzięki Lastowiczom zyskuje cała branża turystyczna. Ten profil pokazuje, że agent turystyczny nie jest wyrobnikiem organizatora, tylko doradcą, inicjatorem i współtwórcą wspaniałych wspomnień.
Doskonała kreacja, świetne treści, super interakcje.
HolidayCafe to absolutni potentaci na rynku agencyjnym w Polsce. To przykład dla wszystkich, którzy mówią, że posiadając biuro w mniejszym mieście nie da się robić niczego dużego. Oni potrafili.
Najważniejszy jest pomysł, konsekwencja i odpowiednie podejście. Reklamy, współprace z celebrytami dały rewelacyjne wyniki, bo dzisiaj Holiday Cafe zgarnia właściwie wszystkie branżowe nagrody za najwyższą sprzedaż.
Adrianna to jedna z najbardziej znanych twarzy Grecosa. Dzięki takim osobom, organizatorzy turystyczni zyskują na wizerunku profesjonalistów zatrudniających profesjonalistów.
Wspaniale patrzy się na osoby pełne pasji, zaangażowania i naturalności. A Grecosowi wypada tylko pogratulować takiej przedstawicielki!
Właściciel biura postawił na kampanie i płatne promocje, które sprawiły, że ma więcej obserwujących niż profile popularnych organizatorów.
Koncentracja na najlepszych promocjach, ciekawych ofertach i skupianie się na bardzo charakterystycznej sylwetce Norberta to strzał w dziesiątkę.
Ewelina ma charyzmę, charakter i potrafi w sposób estetyczny oraz przyjazny pokazać dane miejsce. Dzięki fokusowi na Grecji jest charakterystycznie i błękitnie.
Anna jest konsekwentna, przyjazna i cierpliwa. Relacjonuje swoje podróże, a także pokazuje sylwetki przewodników z którymi współpracuje.
To zupełnie inne spojrzenie na turystykę -nieco oderwane od wakacyjnego klimatu beztroskiego all inclusive, za to z troską o klienta firmowego i korporacyjnego.
In Style Travel udowadniają, że turystyka luksusowa może mieć ludzką, przyjazną twarz. O najlepszych hotelach mówi się tu w sposób zupełnie normalny, lekki, ciekawy. Relacje i rolki są ciekawe, czasami nieco żartobliwe. Jednak zawsze profesjonalne i bardzo estetyczne.
Relacje są zawsze wtedy, gdy warto zabrać głos na temat zmiany przepisów, nowości, ciekawych ofert. Wiele z wpisów ma charakter praktyczny i informacyjnych.
Kasia potrafi żartować z siebie, ma dużo dystansu. Dobrze się to ogląda i wchodzi w losy biura, którego pracę codziennie można podglądać w relacjach.
Pełno tutaj bieżących informacji o sytuacji w Turcji, aktualnych cenników z restauracji, sklepów i plaż, danych pogodowych, relacji z Alanyi, relacji z ciekawych miejsc.
Bez sztampy, nachalnej reklamy i nieznaczących widoczków. Jest kreatywnie i ciekawie.
Kamila jest lokalnym przewodnikiem, pasjonatką Cabo Verde, osobą wysoce wrażliwą i potrafiącą rewelacyjnie mówić o miejscu, które kocha. Nie powinno zatem dziwić, że to właśnie ją zaprosił Jarosław Kuźniar do stworzenia autorskiego programu wycieczki objazdowej po wyspie.
Dzięki ich relacjom zawsze na bieżąco wiadomo jaka jest temperatura, co dzieje się w Budvie, a także gdzie aktualnie warto pojechać.
Jej relacje są zrealizowane w sposób profesjonalny, pełne ciekawostek i informacji praktycznych. Ola to ambasadorka wszystkich pracowników turystyki, którzy dzięki niej przestają być dla wielu wyłącznie sprzedawcami, a stają się pasjonatami i źródłem inspiracji.
Podoba mi się brak treści reklamowych – mówią tutaj ładne obrazy.
Wizerunek sympatycznych, wyluzowanych sprzedawców sprawia, że tam po prostu chce się kupić wakacje.
Na profilu Ani i Konrada nie ma ściem, tony autokreacji i materiałów niezwiązanych z pracą. Są nowości, oferty i relacje z wyjazdów.
Swojego czasu, Konrad prowadził kanał na YouTube i liczę na jego kontynuację.
Pracownicy Wakacji widoczni na profilu są wizytówką firmy, budują jej wizerunek tak samo, jak reklamy w telewizji i sieci. Co więcej, prowadzona w ten sposób narracja przyciągnie do pracy pasjonatów. Świetny pomysł, gratulacje.
Rozpoznawalność, spójność, estetyka i wakacyjny klimat.
To codzienna dawka hotelowych inspiracji i redefiniowania znaczenia przymiotnika „luksusowy”.
Przekonajcie się sami.
Michalina relacjonuje zarówno codzienne życie wyspy, jak i sytuację w turystycznych zakątkach. Znajdziecie u niej zarówno najbardziej znane miejsca, jak i perełki ukryte daleko poza turystycznymi szlakami.
Indie wywołują kontrowersje, nie jest to kraj łatwy do pokazywania, bo można ugrzęznąć w kalkach, kliszach i stereotypach. Ola jest sprawiedliwa, mądra, cierpliwa. Jej Indie to owszem, kraj kontrastów, ale przede wszystkim miejsce normalnego życia, pracy, bytowania. Nie znajdziecie tam szokujących obrazków, bo życie nie polega na szokowaniu złapanym w przelocie kadrem.
Bułgaria u Weroniki to kraj ciekawy, oryginalny, niesztampowy. Tu nie ma tylko obrazków, tu królują treści.
Wenia Hotelarz pokazuje jak wygląda organizacja pracy w hotelu. Obiekt, który z zewnątrz wydaje się całością, jest w rzeczywistości skomplikowanym organizmem składającym się z wielu układów i części, których wzajemne współdziałanie decyduje o standardzie, odbiorze i ocenie hotelu.
Inspektor hotelowy udowadnia, że relacje z gościem buduje się małymi gestami, a hotel to nie noclegownia, tylko miejsce, do którego przyjemnie się wraca.
Uwielbiam jego relacje z podróży – pokazywanie hoteli niedostępnych dla zwykłych śmiertelników i spostrzeżenia dotyczące obsługi w nich. Masterpiece!
Turystyka produkuje ogromne ilości śmieci, a ten profil pokazuje jak temu zaradzić. To praktyczne i niezwykle ciekawe spojrzenie na turystykę pod kątem ekologii i troski o planetę.
Akademia Rainbow znalazła sposób, żeby zareklamować siebie, pracę w Rainbow oraz zachęcić najlepszych z najlepszych, żeby przyszli do nich. Uwielbiam podglądać relacje ze szkoleń i zawsze liczę, że któregoś z kursantów spotkam na destynacji.