Turystyczne Asy Internetu 2022

Oto autorski przegląd najciekawszych profili stworzonych przez ludzi, instytucje i firmy związane z branżą turystyczną. To oni nadają ton turystycznej komunikacji w internecie.

Kryteria, jakimi kierowałam się, dokonując oceny działań w social mediach, były następujące:

  • Oryginalność profilu i treści na nim zawartych– pierwszy i najważniejszy podpunkt zmiótł połowę kandydatów, ponieważ na większości profili goszczą stockowe zdjęcia, które nie mają żadnej wartości- większość organizatorów, biur i agentów używa dokładnie tych samych grafik, które giną w naporze newsfeeda i nie przyciągają wzroku klientów.
  • Kreatywność– w prowadzeniu profilu firmowego ważna jest umiejętność zaskoczenia odbiorcy, podarowania mu części wiedzy, inspiracji, ciekawych treści. Wtórne wrzucanie ofert były jednym z głównych grzechów profili.
  • Umiejętność wejścia w interakcję z odbiorcami– social media odchodzą od modelu jednostronnych komunikatów wysyłanych do potencjalnych klientów. Dzisiaj ważne jest wejście w interakcję z odbiorcami, umiejętność wciągnięcia ich do dyskusji, wywoływanie reakcji.
  • Kreowanie siebie– w natłoku biur i mnogości kanałów sprzedaży, warto pokazać samego siebie, zaprezentować biuro, pracowników, nadać swojemu biznesowi ducha i charakteru.

Iza i Grzesiek udowadniają, że biuro podróży i markę osobistą można scalić w całość i stworzyć nie dość, że ciekawy biznes, to jeszcze zaangażowaną, wierną społeczność, która będzie wsparciem każdego kolejnego projektu.

To ambasadorzy polskich agentów turystycznych, bo dzięki Lastowiczom zyskuje cała branża turystyczna. Ten profil pokazuje,  że agent turystyczny nie jest wyrobnikiem organizatora, tylko doradcą, inicjatorem  i współtwórcą wspaniałych wspomnień.

Doskonała kreacja, świetne treści, super interakcje.

HolidayCafe to absolutni potentaci na rynku agencyjnym w Polsce. To przykład dla wszystkich, którzy mówią, że posiadając biuro w mniejszym mieście nie da się robić niczego dużego. Oni potrafili.

Najważniejszy jest pomysł, konsekwencja i odpowiednie podejście. Reklamy, współprace z celebrytami dały rewelacyjne wyniki, bo dzisiaj Holiday Cafe zgarnia właściwie wszystkie branżowe nagrody za najwyższą sprzedaż.

Rezydent wychodzi z cienia i sam może być reklamą… własnej destynacji, sprzedawanych przez siebie fakultetów i firmy, w której pracuje.

Adrianna to jedna z najbardziej znanych twarzy Grecosa. Dzięki takim osobom, organizatorzy turystyczni zyskują na wizerunku profesjonalistów zatrudniających profesjonalistów.

Wspaniale patrzy się na osoby pełne pasji, zaangażowania i naturalności. A Grecosowi wypada tylko pogratulować takiej przedstawicielki!

ocial media to nie tylko miejsce na tworzenie profili przedstawiających nas. Tę aplikację można doskonale wykorzystać do aktywnej sprzedaży.

Właściciel biura postawił na kampanie i płatne promocje, które sprawiły, że ma więcej obserwujących niż profile popularnych organizatorów.

Koncentracja na najlepszych promocjach, ciekawych ofertach i skupianie się na bardzo charakterystycznej sylwetce Norberta to strzał w dziesiątkę.

Ewetur to doskonały przykład, że nie ilość,  a jakość ma znaczenie. Niewielkie biuro agencyjne z niewielkiej miejscowości ze stosunkowo niewielką liczbą obserwujących zorganizowało wyjazd dla „Ewetur znajomych”.

Ewelina ma charyzmę, charakter i potrafi w sposób estetyczny oraz przyjazny pokazać dane miejsce. Dzięki fokusowi na Grecji jest charakterystycznie i błękitnie.
Inna strona turystyki. Wyjazdy motywacyjne dla firm, podróże biznesowe, kulisy targów  i pracy nad organizacją podróży.

Anna jest konsekwentna, przyjazna  i cierpliwa. Relacjonuje swoje podróże, a także pokazuje sylwetki przewodników z którymi współpracuje.

To zupełnie inne spojrzenie na turystykę -nieco oderwane od wakacyjnego klimatu beztroskiego all inclusive, za to z troską o klienta firmowego i korporacyjnego.
Turystyka luksusowa nosi znamiona czegoś niedostępnego i elitarnego. Faktycznie tak jest. Zatem jak pokazać turystykę luksusową bez sztampy i sztucznej pompy? Jak uniknąć efektu kiczu i epatowania bogactwem?

In Style Travel udowadniają, że turystyka luksusowa może mieć ludzką, przyjazną twarz.  O najlepszych hotelach mówi się tu w sposób zupełnie normalny, lekki, ciekawy. Relacje  i rolki są ciekawe, czasami nieco żartobliwe. Jednak zawsze profesjonalne i bardzo estetyczne.
Pani z biura podróży nie musi być wyprostowaną figurą odzianą w korporacyjny mundurek. Anna udowadnia, że w biurze podróży może panować ciepła, bardzo przyjazna atmosfera.

Relacje są zawsze wtedy, gdy warto zabrać głos na temat zmiany przepisów, nowości, ciekawych ofert. Wiele z wpisów ma charakter praktyczny i informacyjnych.
Konsekwencja, poczucie humoru i ogromna wiedza. Lubię ten profil, bo pokazuje sporo turystycznego zaplecza – biuro podróży nie jest tylko fabryką wakacji, ale jest miejscem, gdzie pasjonaci inspirują miłośników podróży do ruszenia w świat.

Kasia potrafi żartować z siebie, ma dużo dystansu. Dobrze się to ogląda i wchodzi w losy biura, którego pracę codziennie można podglądać w relacjach.
Jak opowiadać o swojej firmie bez ciągłego pokazywania produktu albo autoreklamy? Alanya Online znalazła na to sposób.

Pełno tutaj bieżących informacji o sytuacji w Turcji, aktualnych cenników z restauracji, sklepów i plaż, danych pogodowych, relacji z Alanyi, relacji z ciekawych miejsc.

Bez sztampy, nachalnej reklamy  i nieznaczących widoczków. Jest kreatywnie  i ciekawie.
Przede wszystkim, Kami nauczyła Polaków, że Sal to nie plaża, a Wyspy Zielonego Przylądka to nie tylko… Sal.

Kamila jest lokalnym przewodnikiem, pasjonatką Cabo Verde, osobą wysoce wrażliwą i potrafiącą rewelacyjnie mówić o miejscu, które kocha. Nie powinno zatem dziwić, że to właśnie ją zaprosił Jarosław Kuźniar do stworzenia autorskiego programu wycieczki objazdowej po wyspie.
Hvala.pl to turystyczni potentaci w Czarnogórze. Organizują wycieczki, współpracują z wypożyczalniami aut, pomogą dobrać nocleg i odkryć „mały kraj wielkich możliwości”. Dokładni, profesjonalni i rzeczowi, a do tego zabawni, ze świetnym podejściem do turystów.

Dzięki ich relacjom zawsze na bieżąco wiadomo jaka jest temperatura, co dzieje się w Budvie, a także gdzie aktualnie warto pojechać.
Ola pracuje w salonie firmowym Itaki – to właśnie ją biuro podróży z Opola wybrało, jako twarz swoich produktów i osobę, która obserwującym profil firmy będzie pokazywać kolejne produkty.

Jej relacje są zrealizowane w sposób profesjonalny, pełne ciekawostek i informacji praktycznych. Ola to ambasadorka wszystkich pracowników turystyki, którzy dzięki niej przestają być dla wielu wyłącznie sprzedawcami, a stają się pasjonatami i źródłem inspiracji.
Agatbus to rodzinne biuro podróży,  które stawia na estetykę i prostotę komunikatów. Dużo tutaj inspiracji okołopodróżniczych, pięknych kadrów  i nieoczywistych miejsc.

Podoba mi się brak treści reklamowych – mówią tutaj ładne obrazy.
Lubię ich poczucie humoru i niesztampowe podejście do prowadzenia social mediów. Oni nie boją się pokazać, jak walczą o klienta przytrzymując go za nogawkę, albo jak w biurze psuje się automat do kawy, co burzy całą pracę. Wszyscy wiemy, że to żart, o z drugiej strony dostajemy relacje ze study tourów i wyjazdów własnych.

Wizerunek sympatycznych, wyluzowanych sprzedawców sprawia, że tam po prostu chce się kupić wakacje.
Młodzi, ambitni, pełni werwy i konkretni.

Na profilu Ani i Konrada nie ma ściem, tony autokreacji i materiałów niezwiązanych z pracą. Są nowości, oferty i relacje z wyjazdów.

Swojego czasu, Konrad prowadził kanał na YouTube i liczę na jego kontynuację.
Wakacje.pl  pokazują, że są nie tylko dobrym agentem turystycznym, ale także świetnym pracodawcą. Jako jedni z pierwszych w polskiej turystyce, postawili na kreowanie siebie, jako firmy przyjaznej, ciekawej, dającej możliwości rozwoju.

Pracownicy Wakacji widoczni na profilu są wizytówką firmy, budują jej wizerunek tak samo, jak reklamy w telewizji i sieci. Co więcej, prowadzona w ten sposób narracja przyciągnie do pracy pasjonatów. Świetny pomysł, gratulacje.
Wakacje.pl to największa siła agencyjna  w Polsce. Nic raczej tego nie zmieni,  bo wakacje po prostu idą po swoje. Świetny marketing, doskonała komunikacja, ciekawy content i materiały, których gwiazdą jest absolutnie trendujący Robert Makłowicz.

Rozpoznawalność, spójność, estetyka  i wakacyjny klimat.
Profil LuxHotels to katalog z marzeniami. Najlepsze hotele, często w nieoczywistych, egzotycznych miejscach, wybrane z pełną konsekwencją, zgodnie z kluczem – nowocześnie i luksusowo.

To codzienna dawka hotelowych inspiracji i redefiniowania znaczenia przymiotnika „luksusowy”.
Ola  buduje swoją markę osobistą połączoną  z profilem biura, w którym pracuje. Lubię nazwę, która przywodzi mi na myśl rozmowy klientów. „Babka z biura podróży nam to poleciła” albo „Babka z biura podróży mówiła, że teraz najlepiej rezerwować”. Cóż, babka  z biura podróży relacjonuje swoje study, urlopy oraz pracę w biurze.

Przekonajcie się sami.
Na polskim Instagramie, Majorka równoznaczna jest Michalinie. To królowa wyspy, osoba, której wpisy odpowiadają na wszystkie potrzeby turystów.

Michalina relacjonuje zarówno codzienne życie wyspy, jak i sytuację w turystycznych zakątkach. Znajdziecie u niej zarówno najbardziej znane miejsca, jak i perełki ukryte daleko poza turystycznymi szlakami.
Ola ma sznyt kulturoznawczy, świetne przygotowanie merytoryczne, ogromną wiedzę i jeszcze większą wrażliwość.

Indie wywołują kontrowersje, nie jest to kraj łatwy do pokazywania, bo można ugrzęznąć w kalkach, kliszach i stereotypach. Ola jest sprawiedliwa, mądra, cierpliwa. Jej Indie to owszem, kraj kontrastów, ale przede wszystkim miejsce normalnego życia, pracy, bytowania. Nie znajdziecie tam szokujących obrazków, bo życie nie polega na szokowaniu złapanym w przelocie kadrem.
Weronika jest najlepszą ambasadorką Bułgarii w Polsce. Regularnie, konsekwentnie i z ogromem kreatywności pokazuje kraj, który budzi sprzeciw w biurze podróży zanim jeszcze do końca wybrzmi jego nazwa.

Bułgaria u Weroniki to kraj ciekawy, oryginalny, niesztampowy. Tu nie ma tylko obrazków, tu królują treści.
Często słyszę, że młode pokolenie nie chce pracować, nie potrafi być profesjonalne, nie chce sięgać po więcej. Cóż, profil Weroniki jest zaprzeczeniem tego.

Wenia Hotelarz pokazuje jak wygląda organizacja pracy w hotelu. Obiekt, który z zewnątrz wydaje się całością, jest w rzeczywistości skomplikowanym organizmem składającym się z wielu układów i części, których wzajemne współdziałanie decyduje o standardzie, odbiorze i ocenie hotelu.
Karol to profesjonalista, który pokazuje,  że gościnność w hotelu jest równie ważna, co jego budynek, urządzenie i ilość świadczonych usług.

Inspektor hotelowy udowadnia, że relacje  z gościem buduje się małymi gestami, a hotel to nie noclegownia, tylko miejsce, do którego przyjemnie się wraca.

Uwielbiam jego relacje z podróży – pokazywanie hoteli niedostępnych dla zwykłych śmiertelników i spostrzeżenia dotyczące obsługi w nich. Masterpiece!
Ekologia i hotelarstwo? Ekologia i turystyka? Nie jest łatwo pożenić te dwa tematy. Zwłaszcza, gdy turyści chcieliby codziennej wymiany ręczników, pościeli i plastikowych kubków wymienianych, co rundę w barze.

Turystyka produkuje ogromne ilości śmieci,  a ten profil pokazuje jak temu zaradzić.  To praktyczne i niezwykle ciekawe spojrzenie na turystykę pod kątem ekologii i troski  o planetę.
Pilot? Rezydent? Animator? To zawody idealne dla młodych ludzi, którzy chcą połączyć pracę z podróżowaniem. Dostępnych na rynku szkoleń, które mają przybliżyć do wymarzonej pracy, jest ogrom. Najczęściej jednak kupuje się kota w worku.

Akademia Rainbow znalazła sposób, żeby zareklamować siebie, pracę w Rainbow oraz zachęcić najlepszych z najlepszych, żeby przyszli do nich. Uwielbiam podglądać relacje ze szkoleń i zawsze liczę, że któregoś z kursantów spotkam na destynacji.
Podziel się swoją opinią